Thajsko, Bali: Tipy, práce a zážitky
Thajsko se stalo magnetem pro digitální nomády z celého světa i mnoho lidí z mé bubliny. Stále jsem jen dokola slyšel Thajsko, Vietnam, Bali. Tak jsem si to jel vyzkoušel také. Chtěl jsem si oťukat, jestli by mi vyhovovalo v této destinaci nějak dlouhodoběji žít a pracovat. A jak by to celé vycházelo v režimu 2-3 hodiny práce denně. Takže hypotéza...
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecně označuje používání webových stránek, aplikací, mobilních zařízení, sociálních médií, vyhledávačů a dalších digitálních prostředků k propagaci a prodeji výrobků a služeb. Tento pojem můžeme brát jako synonymní k online marketingu, avšak kdybychom šli do podstaty slov, tak bychom nějaké drobné rozdíly...
Co je marketingový mix? 4P, 7P a jak funguje?
Marketingový mix je občas brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémně známý a pro většinu lidí i vyprázdněný akademický pojem. V praxi ho často vytahují lidé, co si o marketingu přečetli akorát první kapitolu a tak nějak se snaží chytit tohoto pojmu. V článku se vám budu snažit představit marketingový mix trochu z...
Můj rok 2023 v marketingu
Tak konečně si můžu udělat roční zhodnocení i na svém webu. Poslední 3 roky jsem si dělal poctivé zhodnocení alespoň do Google Keepu. V únoru jsem si založil (konečně) osobní web. To to trvalo.
1. Vlastní web
Po tom, co se v onlinu pohybuju již skoro 8 let, tak je ostuda, že na vlastní web došlo až letos. Původně jsem chtěl mít web, který bude...
Affiliate marketing: 5 důvodů, proč by měl mít každý velký e-shop
Většina e-shopů začíná s PPC, následně přidává SEO a sociální sítě. Možností je ale daleko více. Co třeba affiliate marketing. V tomto krátkém článku přináším 5 důvodů, proč by měl e-shop zvažovat affiliate marketing. Pro ty, kteří se chtějí dozvědět více, tak doporučuji mého průvodce affiliate marketingem.
Větší zásah
Affiliate marketing...
Jak na generaci Z a další trendy ze Social Restartu
Social Restart i letos reflektoval novinky a trendy ze světa sociálních sítí. Letos toho bylo opravdu hodně, takže pokud vás zajímá průřez a rychlé tipy, tak se podívejte na report.
Vhled do generace Z
Skvělá přednáška od Jiřího Markvarta pro mě byla asi nejvíce inspirativní z celé akce. Osobitý styl prezentace, radikální rady i zábavné...
Jak moc mění AI digitální marketing?
AI Restart je reakce na největší změnu digitálního marketingu posledních let. Reakce na změnu je vždy dvojí – rezistence nebo adaptace. Právě lidé, kteří se chtějí adaptovat a využít tento technologický pokrok, se sešli na AI Restartu. Co konference nabídla?
Vlci už jdou. Všem nám změní práci
První a možná nejlepší přednáška byla od...
Jak postavit marketingovou B2B strategii?
B2C marketingové strategie i dílčí taktiky v B2B selhávají. Rozhodně ne všechny – většina ale ano. To je prostě fakt, s kterým se setkávám velmi často. Minulý rok jsem řešil hned několik větších B2B projektů, kde jsem se setkal především s těmito problémy:
Se marketing nedělal vůbec. Nějak to fungovalo, nějak to bude fungovat.
Dělal se...
4 zajímavosti z Project Restartu 2023
Jelikož tento report z Project Restartu píši s určitým odstupem, tak zde zmíním věci, které mi opravdu utkvěly v paměti. Kdo má raději video formu, tak se podívejte na následující reportáž, kde zazní i některé z následujících informací.
Tip: Další report z akce připravilo Freelo, které společně s Taste celou konferenci pořádalo. Také si...
5 věcí, co jsem si odnesl ze SEOlogeru naživo 2023
Na SEOloger 2023 jsem se těšil již od minulého, pro mě prvního, ročníku. To i přes to, že SEO v současnosti není mým hlavním zájmem. Jedná se totiž o uvolněnou akci, která se skládá především z networkingu, piva, přednášek, bazénu, fotbálku a procházek. Každý si namixuje, co mu vyhovuje. Každý si z programu vybere. Nikoho nikam nikdo netlačí. A to je...
5 věcí, které začnu dělat po SEO Restartu 2023
Konference jsou k tomu, abychom se inspirovali a dostali se ze svých zaběhlých kolejí. Restarty to mají dokonce v názvu. Většina výtahů z článků nebo postů na sociálních sítích, které reflektují konference, tak jsou shrnutím, popisem či glosou. Zkusím to pojmout trochu jinak. Ale nejdříve video k nasátí atmosféry.
1) Najít si čas na...
Jak využít customer lifetime value (CLV) v marketingu?
Mnoho odborníků tvrdí, že jedna z nejdůležitějších metrik, které by měl marketingový manager nebo majitel e-commerce projektu chtít věnovat zvláštní pozornost, se týká celoživotní hodnoty vašeho zákazníka neboli CLV. Tato metrika jednoduše říká, co můžete očekávat od průměrného zákazníka v průběhu vašeho obchodního a transakčního vztahu. A to...
Jak funguje a jak využít IKEA efekt?
IKEA efekt je pojmenovaný podle oblíbeného švédského nábytkářského gigantu a popisuje poměrně jednoduchý jev řazený do kognitivních zkreslení (cognitive bias). Kognitivní zkreslení jsou zjednodušeně opakované systematické chyby v přemýšlení, uvažování, rozhodování a srovnávání. Pokud vás toto téma zajímá více, tak si určitě přečtěte Myšlení: rychlé a...