Můj rok 2024
Tak je tady – zase období bilancování. Skvělý je, když si dneska můžu přečíst report z minulého roku a vidím, že jsem za tu dobu urazil nějakou tu cestu.
Zároveň mi tento rok ukázal, jak moc důležitý je dělat změny. Protože změny jsou ten nejlepší možný impuls pro rozvoj a posun. Když se zpětně dívám, tak vždycky – když jsem udělal změnu, tak mě to...
Nejlepší reklamní slogany, které se lidem vryly do paměti
Moc věcí si dobře nepamatuji. Mezi výjimky patří čísla, letopočty, příběhy, fotbalové sestavy a reklamní slogany. Ještě mnohem dříve, než jsem se začal pohybovat v marketingu, tak jsem měl uloženy již stovky sloganů v hlavě. Například když jdu do večerky a kupuju si Monte, tak se mi vždy vybaví slogan „Dobře s ním, dobře po něm.“ Co...
Brand Restart 2024. Co mě zaujalo?
Z letošního Brand Restartu ve mně nejvíce zůstala určit přednáška Hanky Kloučkové o podvědomí a jeho testování v reklamě. I když většinu věcí tak by tak nějak člověk odhadl, tak takhle pěkně ucelenou, poutavou a přínosnou přednášku jsem dlouho neslyšel.
Každý člověk udělá každý den okolo 35000 rozhodnutí a u většiny z nich jede na autopilota, jak...
Erik Rudý a jeho strategie přesvědčování
Poslední dobou jsem otočil kormidlo od seberozvojových, marketingových a investičních knih k něčemu trochu jinému. A musím říci, že mě čtení už roky takhle nebavilo. Nejvíc si nyní ujíždím na knihách o vývoji lidstva, historii, geografii, objevech a vynálezech. Samozřejmě na všechny ty věci nyní koukám svojí deformovanou perspektivou marketéra. Na...
Asociace se značkou: Jak vznikají a proč jsou v marketingu tak důležité?
Co stojí za úspěchem těch největších značek? Je to skvělý produkt? Nejenom. Ty největší a nejlepší značky posilují spojení se svým publikem zavedenými marketingovými technikami. Dnes se podíváme na marketing a nákupní rozhodování trochu z jiného úhlu.
Spojení se značkou a identita hraje v nákupním rozhodování větší roli, než se zdá. Ať už je to...
Brand positioning: Co je + příklady značek
Brand positioning neboli positioning značky je marketingový termín, který označuje jedinečnou hodnotu, kterou značka poskytuje svým zákazníkům.
Silný positioning značky je pro všechny firmy, které usilují o úspěch naprostou nutností. Důkazem jsou čísla. Značky, které jsou konzistentně a rozlišitelně prezentovány (zaujímají brand positioning),...
Priming: Jak nabourává psychologii přemýšlení?
Priming či také priming effect je kognitivní zkreslení a dochází k němu tehdy, když vystavení jedince určitému podnětu ovlivní jeho reakci na následný podnět, aniž by si tuto souvislost uvědomoval. Tyto podněty často souvisejí se slovy nebo obrazy, které lidé vídají během svého každodenního života. Lidský mozek si zapamatovává souvislosti z minulosti...
Kognitivní zkreslení: Příklady, knihy a výzkumy
Kognitivní zkreslení je systematická či systémová přirozená chyba v myšlení lidí, ke které dochází, když lidé zpracovávají a interpretují informace ve svém okolí tak, že to nelogicky ovlivňuje jejich rozhodování. Kognitivní zkreslení fascinujícím způsobem ovlivňuje lidskou mysl a směřuje nás často k chybným závěrům a neoptimálním rozhodnutím. Není tak...
Co je branding a jaké má přínosy?
Růst vašeho podnikání nebo jakéhokoliv projektu závisí z velké části na úspěšné strategii budování značky. To si samozřejmě drtivá většina lidí neuvědomuje (možná ani vy ne), jelikož značka je něco nehmatatelného, samozřejmého a možná postradatelného? Ne není.
Různé studie ukazují, že konzistentní budování značky může zvýšit příjmy podniku až o...
Postřehy a zajímavosti z SEOlogeru naživo 2024
SEOloger je pro mě propojení příjemného s užitečným. Výměna zábavných pracovních historek, inspirace, poznávání nových lidí, setkání s těmi známými, přednášky, procházky v přírodě a wellness. A jaký byl letos program?
Něco hustého a chytrého o Chatu GPT
Startovací přednáška byla od Davida Grudla Něco hustého a chytrého o Chat GPT. ChatGPT...
Landing page: Co je a 3 druhy významu?
Landing page je synonymem pro vstupní stránku. Jedná se o samostatnou stránku webu s unikátní url, na kterou mohou potenciální zákazníci přijít po kliknutí z e-mailu, placené reklamy reklamy, banneru, organického vyhledávání, přímo, ze sociálních sítí nebo jiného digitálního místa. A cílem landing page je nejčastěji tyto přivedené uživatele...
Marketing a KPI: 6 nejznámějších a proč je mít?
Klíčové ukazatele výkonnosti (Key Performance Indicators a zkratka KPI) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve strategických oblastech. KPI existují pro každé oddělení ve společnosti, ať už se jedná o výrobu, marketing, prodej nebo jiné oddělení. Já se zde budu ale soustředit pouze na KPI vhodná pro hřiště...
Project Restart 2024: Projekty, krize, procesy i motivace
Project Restart byl první Restart, kde jsem nebyl v žádné roli a mohl jsem se na celou akci podívat trochu s nadhledem.
Ty 4 slova v nadpisu jsou první, co jsem si po přednáškách vybavil. Asi to částečně odráží program.
Na Restart jsem jel dvě hodiny autem tam, dvě hodiny autem nazpátek a musím říct, že cesta zpět byla dobrá v tom, že si člověk...
Thajsko, Bali: Tipy, práce a zážitky
Thajsko se stalo magnetem pro digitální nomády z celého světa i mnoho lidí z mé bubliny. Stále jsem jen dokola slyšel Thajsko, Vietnam, Bali. Tak jsem si to jel vyzkoušel také. Chtěl jsem si oťukat, jestli by mi vyhovovalo v této destinaci nějak dlouhodoběji žít a pracovat. A jak by to celé vycházelo v režimu 2-3 hodiny práce denně. Takže hypotéza...
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecně označuje používání webových stránek, aplikací, mobilních zařízení, sociálních médií, vyhledávačů a dalších digitálních prostředků k propagaci a prodeji výrobků a služeb. Tento pojem můžeme brát jako synonymní k online marketingu, avšak kdybychom šli do podstaty slov, tak bychom nějaké drobné rozdíly...
Co je marketingový mix? 4P, 7P a jak funguje?
Marketingový mix je občas brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémně známý a pro většinu lidí i vyprázdněný akademický pojem. V praxi ho často vytahují lidé, co si o marketingu přečetli akorát první kapitolu a tak nějak se snaží chytit tohoto pojmu. V článku se vám budu snažit představit marketingový mix trochu z...
Můj rok 2023 v marketingu
Tak konečně si můžu udělat roční zhodnocení i na svém webu. Poslední 3 roky jsem si dělal poctivé zhodnocení alespoň do Google Keepu. V únoru jsem si založil (konečně) osobní web. To to trvalo.
1. Vlastní web
Po tom, co se v onlinu pohybuju již skoro 8 let, tak je ostuda, že na vlastní web došlo až letos. Původně jsem chtěl mít web, který bude...
Affiliate marketing: 5 důvodů, proč by měl mít každý velký e-shop
Většina e-shopů začíná s PPC, následně přidává SEO a sociální sítě. Možností je ale daleko více. Co třeba affiliate marketing. V tomto krátkém článku přináším 5 důvodů, proč by měl e-shop zvažovat affiliate marketing. Pro ty, kteří se chtějí dozvědět více, tak doporučuji mého průvodce affiliate marketingem.
Větší zásah
Affiliate marketing...
Jak na generaci Z a další trendy ze Social Restartu
Social Restart i letos reflektoval novinky a trendy ze světa sociálních sítí. Letos toho bylo opravdu hodně, takže pokud vás zajímá průřez a rychlé tipy, tak se podívejte na report.
Vhled do generace Z
Skvělá přednáška od Jiřího Markvarta pro mě byla asi nejvíce inspirativní z celé akce. Osobitý styl prezentace, radikální rady i zábavné...
Jak moc mění AI digitální marketing?
AI Restart je reakce na největší změnu digitálního marketingu posledních let. Reakce na změnu je vždy dvojí – rezistence nebo adaptace. Právě lidé, kteří se chtějí adaptovat a využít tento technologický pokrok, se sešli na AI Restartu. Co konference nabídla?
Vlci už jdou. Všem nám změní práci
První a možná nejlepší přednáška byla od...