Moje vize
Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov, pro kterou se používají zkratky AKS nebo také a AKW, je základním stavebním SEO. Nejedná se ale pouze o SEO. Analýza klíčových slov vám skvěle kvantitativně zmapuje váš business v online prostředí. Jednoduše budete vědět, co vaše zákazníky zajímá a zda na tyto fráze máte správnou vstupní stránku. Právě ona dimenze businessu je často přehlížena a často slyším, že je jen pro “nastavení” SEO.
- Cena: od 25000 Kč
- Rozsah: od 17 hodin
- Složení: Schůzka, dotazník, sběr dat, čištění, prioritizace, kategorizace, dotahání hledaností a pozic, nastavení obsahové strategie a přiřazení typových stránek k jednotlivým slovům
Jaký je postup při analýze klíčových slov?
1. Schůzka a sběr dat
Prvním krokem je posouzení, jestli má vůbec AKS cenu. Opravdu. Viděl jsem již řadu projektů, kde byla AKS prodána, ale její přínos byl minimální. Dále si vyslechnu celé fungování a směřování businessu. Na základě těchto informací udělám sběr dat ze všech možných interních i externích nástrojů.
2. Čištění
Tisíce a desetitisíce posbíraných klíčových slov je třeba pročistit a také klasterizovat. Jednoduše KW s velmi podobným vyhledávacím záměrem dát pod jedno hlavní klíčové slovo a pojit také počty vyhledávání.
3. Kategorizace
Tato část AKS zabírá poměrně hodně času, takže důkladně řeším s klientem, jestli a jakou kategorizaci potřebuje. Kategorizace se dá dělat i po dokončení a práci se samotnou klíčovkou.
4. Dotažení hledaností a konkurence
Za pomoci nástrojů se k daným klíčovým slovům dotáhne návštěvnost a to, jak jsou na tom na daná klíčová slova konkurenti a s jakými vstupními stránkami se zde objevují. U nejlepších konkurentů se dá inspirovat i do struktury webu.
5. Strategie a typové stránky
Co budeme za klíčová slova chtít obsadit a s jakou prioritou. Jak vytvoříme či upravíme strukturu webu. Jakými typy obsahu budeme cílit na jaká klíčová slova, abychom skvěle pokryly celý aparát a netvořili přímé duplicity.
6. Exekuce
Tento bod už součástí analýzy klíčových slov není, ale je nejdůležitější. Nechte si udělat AKS od někoho, kdo s ní následně bude pracovat. Na trhu je hodně lidí, kteří dokáží udělat klíčovku, ale předají vám jí jako produkt. A co si budeme. Tyto klíčovky v drtivé většině zapadnou v šuplíku a nikdo s nimi nepracuje.
Pro koho jsem dělal webové a SEO konzultace?
Proč si pořídit analýzu klíčových slov?
1. Pomocí analýzy klíčových slov lze identifikovat trendy a aktuální poptávku. To umožňuje firmám přizpůsobit své strategie obsahu a marketingu tak, aby reflektovaly aktuální zájmy a potřeby zákazníků. Jednoduše budete vědět, jak velké jsou určité kategorie obsahu a na jaké produkty se zaměřit. Na první dobrou uvidíte, na jaké produkty nemáte vytvořené vstupní stránky.
2. AKS pomáhá pochopit, jaké fráze a termíny používají uživatelé při vyhledávání. Lépe poznáte potenciál trhu i chápání uživatelů.
3. Jak je na tom konkurence? Díky AKS zjistíte, kdo je váš konkurent a s jakými stránkami i typy obsahu se mu daří. Díky tomu se dá úspěšné napodobit a neúspěšnému se vyhnout
4. AKS je také dobrý podklad pro PPC, kdy získáte nejen obrovský dataset, ale také vidíte, jaké vstupní stránky či kategorie vám chybí. Tím, že cílíte příliš obecnými stránkami, si zhoršujete konverzní poměr.
Jak analýza klíčových slov vypadá?
Jedná se o jednoduchou tabulku, která obsahuje několik listů. Hlavním listem jsou kompletní data, v kterých si můžete dle potřeby filtrovat.
Dále nabízím: