Moje vize
SEO Analýza
Výstupem SEO analýzy je obvykle podrobný dokument s tabulkou obsahující hlavní zjištění a doporučení týkající se výkonu webové stránky v organickém vyhledávání. Dokument poskytuje klientovi, e-shopu či značce přehled o současném stavu SEO a identifikuje chyby i oblasti potenciálního zlepšení. Oproti SEO auditu by SEO analýza měla jít do většího detailu, měla by obsahovat crawl, detailní rozbor a nástin řešení. Takto to alespoň chápu a dělám já.
Z čeho se skládá práce SEO analýza?

Identifikování chyb
Analýza by měla identifikovat faktické chyby vycházející z SEO nástrojů, ovšem SEO konzultant by měl tyto chyby rozřadit a interpretovat. Je mnoho jasných SEO chyb, které jsou evidentní, avšak jejich náprava klientovi nic nepřinese. To by mělo být v analýze jen okrajově. Především strukturální technické chyby či rozvoj obsahu je těžko odvoditelný z nástrojů a zde jsou na řadě zkušenosti SEO konzultanta.

Prioritizace a návrh řešení
Napsat, že je něco špatně, nestačí. SEO konzultant by měl poskytnou možnosti řešení chyb, které jsou jednoduše implementovatelné a pochopitelné. Některé problémy jsou spíše formální a SEO konzultant by je neměl dávat do dokumentu nebo měl upozornit, že mají nízkou prioritu a jejich fix nic moc nepřinese. Naopak by v analýze vždy mělo být, jestli má daný web vstupní stránky na hlavní produkty a co na nich zlepšit. Podle toho se pozná dobrá analýza.

Doporučení na základě analýzy
V tomto bodě vidím největší problém. Udělat analýzu, která identifikuje chyby, není moc těžké. Kvalitní SEO konzultanti se stálými klienty ovšem podle mě vynikají v tom, že dokáží na základě analýzy vystavět strategii, plán a následně i dané věci zapracovávat či jasně zadávat. Zároveň v analýze nejsou blbosti typu nasaďte upravte meta popisky nebo doplňte ALT texty ke všem obrázkům na webu. Tyto změny povětšinou vůbec nic nepřinesou.
Pro koho jsem dělal webové a SEO konzultace?
SEO analýza
Pokud chcete poměrně levný výstup, tak můžete zkusit SEO audit. Já tento výstup nedělám příliš rád, jelikož ho dokáže využít správně jen tak 1 z 6 klientů. Ten jeden z šesti je většinou člověk, který moc dobře ví, co je SEO a je takový juniorní SEO specialista či nadšenec. Lepší je podle mě zevrubnější SEO analýza a nejlepší kontinuální spolupráce s nastavenými cíli a milníky. SEO analýza často bývá tím prvním krokem, jak začít se SEO.
SEO analýza webu u mě začíná na 15 hodinách práce SEO konzultanta a může sahat až k 60 hodinám. Výstupem je analýza, priority, návrh řešení a postup. Vše je rozložené mezi textový dokument a tabulku, která vychází z kompletního crawlu webu.
Vždy na začátku zmapuji celý web z mnoha úhlů. Udělám crawl webu ve Sceaming Frogu a následně hledám v crawlu (kompletní seznam stánek s atributy, nadpisy, titulky atd.) vzorce, chyby a příležitosti. Důkladně mapuji, jestli máte na hlavní klíčová slova dobré landing pages (vstupní stránky), jak se vám daří a jaké stránky můžete vytvořit – či co upravit, aby se výkon zlepšil. To je dle mého klíčová oblast, která pomůže vašemu businessu.
Všechna surová data jsou součástí analýzy v několika tabulkách. Druhý důležitější dokument obsahuje interpretaci dat a oblasti, kterým se věnovat. Mnoho agentur a konzultantů dělá výstupy, kde popisují všechny oblasti a k tomu dávají krátký komentář. Já se zastavuji jen u oblastí, kde vidím přínos pro web a snažím se zde udělat rovnou implementovatelné řešení. V tom spatřuji také největší výhodu mých SEO analýz.
Specializované SEO analýzy
Mimo komplexní SEO analýzy občas klienti poptávají také specializované SEO analýzy.
Já se zaměřuji primárně na 3 typy těchto pod analýz či auditů:
Linkbuilding analýza – jak funguje u klienta současný linkbuilding, jak pracuje linkbuilder a kde jsou příležitosti. Jak dělat linkbuilding, popsání technik a hodnocení současných odkazů, anchor textů a asociací se značkou.
Analýza obsahu – proč nám neperformují současné články a kategorie. Jak by se dal vylepšit obsah? Jak jsou na tom články z hlediska SEO copywritingu.
Pokud vás článek zaujal, tak se mi ozvěte na mail, kontaktní formulář nebo se podívejte na mé služby.
Dále nabízím:
Dejte mi vědět
