Moje vize
Inbound marketing specialista
Inbound marketing je obchodní a marketingová strategie, která přitahuje zákazníky vytvářením hodnotného, přínosného a dostupného obsahu. Klasický outbound marketing zasahuje uživatele sdělením na různých místech, oproti tomu inbound marketing vytváří spojení, řeší problémy a snaží se k sobě uživatele přitáhnout. Proč se na inbound marketing zaměřit a aplikovat jeho techniky nebo dokonce strategii?
- Dlouhodobě výhodnější
- Středobodem tohoto přístupu je zákazník a váš web
- Buduje důvěru a vztah se zákazníkem
3 stupně inbound marketingu
Přilákat uživatele
Tvořte hodnotný obsah a vhodně ho distribuujte. Jedno bez druhého nefunguje. Doporučuji tvořit opravdu hodnotný obsah postavený na zkušenostech, který je výrazně lepší než obsah konkurence. Tento obsah by měl být také skvěle dohledatelný a organicky navštěvovaný (SEO). To ale není zdaleka vše - určitě distribuujte obsah také dalšími kanály jako je e-mailing, sociální sítě, fóra.
Zapojení uživatelů
Zapojení publika je klíčové. Přivádíte díky vašemu obsahu velkou návštěvnost, ale ujistěte se, že komunikujete a jednáte s potenciálními zákazníky a tito lidé mají hodnotu. Tvořit obsah a edukovat je správná cesta, ovšem chtějte i další akci. Sbírejte kontakty a sledujte interakce s obsahem. Více než prodej řešte pomoct klientovi - inbound strategie není často silně prodejní.
Připomínání
Nezapomínejte na uživatele i po splnění cíle. Právě tito spokojení uživatelé se mohou stát nosiči doporučení a vaší reklamy. Pracujte s nimi, doručujte jim obsah, který jim pomůže v jejich stádiu procesu a případně doporučujte opět bez velkého tlaku na prodej další možnosti, jak řešit případné navazující problémy či otázky. A buďte na těch správných místech, kde vás klient může hledat.
Inbound vs outbound marketing
Pokud máte inbound marketing pochopit, tak je dobré se podívat na inbound vs outbound marketing a rozdíly, které zde máme. Stále častější jsou marketingové strategie, založené na výtlaku v médiích nebo na výkonnostních kampaních. Inbound marketing skrývá kouzlo, které stojí za to objevit. Například pro niche společnosti nebo B2B firmy je ideální.
Inbound marketing
Zaměřený na zákazníka – díváme se, kdo je zákazník, jaký obsah ho baví a s co vyhledává. Chceme, aby se u nás cítil dobře a vracel se.
Přitahujeme zákazníky – tvoříme kvalitní obsah a vytváříme zajímavou značku i příběh.
Nasloucháme zákazníkům – tvoříme na základě potřeb a držíme obousměrnou komunikaci.
Více cílené a proměnlivé – nebráníme se žádným zákazníkům, kteří v nás vidí hodnotu a přizpůsobujeme se.
Přitahujeme zákazníky – naše hlavní kanály a způsoby komunikace jsou videa, infografika, SEO, blog, edukace.
Outbound marketing
Zaměřené na marketing a průzkumy – vycházíme z obecných dat a střílíme do davu.
Frekvence a zasažení – tlačíme naše sdělení k zákazníkům na sílu a snažíme se jim dostat do podvědomí.
Jednostranná komunikace – naším sdělením jednostranně nasycujeme zákazníka.
Méně cílené a vytrvalé – máme jasné skupiny, na které cílíme a snažíme se je přesvědčit.
Tlačíme a těžíme zákazníky – výkoností reklama, masová reklama, vizuální memorování, studené navolávání.