patrik pilous logo
  • Úvodní
  • Co dělám?
    • Marketingová strategie
    • SEO
    • Inbound marketing
    • UX
  • Blog
  • Kontakt

E-mail:

 jsem@patrikpilous.cz

Linkedin
Moje vize

Inbound marketing: Co je a proč ho dělat?

Inbound marketing je obchodní a marketingová strategie, která přitahuje zákazníky vytvářením hodnotného, přínosného a dostupného obsahu. Klasický outbound marketing zasahuje uživatele sdělením na různých místech, tak inbound marketing vytváří spojení, řeší problémy a snaží se k sobě uživatele přitáhnout. Proč se na inbound marketing zaměřit.

  • Dlouhodobě výhodnější
  • Středobodem tohoto přístupu je zákazník a váš web
  • Buduje důvěru a vztah se zákazníkem
To mě zajímá

3 stupně inbound marketingu

Přilákat uživatele

Tvořte hodnotný obsah a vhodně ho distribuujte. Jedno bez druhého nefunguje. Doporučuji tvořit opravdu hodnotný obsah postavený na zkušenostech, který je výrazně lepší než obsah konkurence. Tento obsah by měl být také skvěle dohledatelný a organicky navštěvovaný (SEO). To ale není zdaleka vše - určitě distribuujte obsah také dalšími kanály jako je e-mailing, sociální sítě, fóra.

Zapojení uživatelů

Zapojení publika je klíčové. Přivádíte díky vašemu obsahu velkou návštěvnost, ale ujistěte se, že komunikujete a jednáte s potenciálními zákazníky a tito lidé mají hodnotu. Tvořit obsah a edukovat je správná cesta, ovšem chtějte i další akci. Sbírejte kontakty a sledujte interakce s obsahem. Více než prodej řešte pomoct klientovi - inbound strategie není často silně prodejní.

Připomínání

Nezapomínejte na uživatele i po splnění cíle. Právě tito spokojení uživatelé se mohou stát nosiči doporučení a vaší reklamy. Pracujte s nimi, doručujte jim obsah, který jim pomůže v jejich stádiu procesu a případně doporučujte opět bez velkého tlaku na prodej další možnosti, jak řešit případné navazující problémy či otázky. A buďte na těch správných místech, kde vás klient může hledat.

Inbound vs outbound marketing

Pokud máte inbound marketing pochopit, tak je dobré se podívat na inbound vs outbound marketing a rozdíly, které zde máme.

inbound_vs_outbound

Inbound marketing

Zaměřený na zákazníka – díváme se, kdo je zákazník, jaký obsah ho baví a s co vyhledává. Chceme, aby se u nás cítil dobře a vracel se.

Přitahujeme zákazníky – tvoříme kvalitní obsah a vytváříme zajímavou značku i příběh.

Nasloucháme zákazníkům – tvoříme na základě potřeb a držíme obousměrnou komunikaci.

Více cílené a proměnlivé – nebráníme se žádným zákazníkům, kteří v nás vidí hodnotu a přizpůsobujeme se.

Přitahujeme zákazníky – naše hlavní kanály a způsoby komunikace jsou videa, infografika, SEO, blog, edukace.

Outbound marketing

Zaměřené na marketing a průzkumy – vycházíme z obecných dat a střílíme do davu.

Frekvence a zasažení – tlačíme naše sdělení k zákazníkům na sílu a snažíme se jim dostat do podvědomí.

Jednostranná komunikace – naším sdělením jednostranně nasycujeme zákazníka.

Méně cílené a vytrvalé – máme jasné skupiny, na které cílíme a snažíme se je přesvědčit.

Tlačíme a těžíme zákazníky – výkoností reklama, masová reklama, vizuální memorování, studené navolávání.

Dejte mi vědět

    patrik pilous

    Kdo jsem?

    Baví mě svět marketingu a internetu. Nejlépe se cítím při navrhování rozvoje businessu, marketingové strategie, kanálů a při optimalizaci webu (SEO a UX).

    Co dělám?

    Strategie

    SEO

    Inbound

    WordPress

    UX

    Blog

    Marketing

    Restarty

    Ikea efekt

    CLV

    B2B

     

    Kontakt

    jsem@patrikpilous.cz

    Kontaktní údaje

    Linkedin-in

    © 2023 — Patrik Pilous.