Moje vize
Marketingová strategie
Každý projekt by měl mít marketingovou strategii, která jasně vymezuje cíle podniku a pozice dané firmy. Co společnost představuje, jak funguje a proč si zaslouží jejich pozornost. Jak chcete působit na své zákazníky?
- Definování a ujasnění klíčového sdělení značky
- Popsání cílových zákazníků a možnou cestu k nim
- Vymezení kanálů propagace a jejich místo v marketingovém mixu
Z čeho se skládá marketingová strategie?

Hodnoty a sdělení
V marketingové strategii by měly být jasně vymezeny hodnoty firmy a značky, z kterých se bude vycházet. Hlavně by ale měla marketingová strategie obsahovat klíčové sdělení značky, jak chce působit na lidi.

Analýza konkurence
Marketingová strategie by také měla obsahovat analýzu konkurence z několika hledisek. Jaké mají konkurenti sdělení? Jaký je jejich market share? Kolik vynakládají do marketingu? Jaké kanály propagace používají?

Zákazníci a cílové skupiny
Vědět demografické údaje o současných zákaznících je základ. Marketingová strategie by měla ale pracovat také s cílovými skupinami, které ještě nejsou zákazníci, avšak je zde potenciál akvizice.

Marketingový mix kanálů
V marketingu máme širokou paletu marketingových kanálů, které se dělí na dvě hlavní skupiny, on-line a off-line. Na platformě kanálů se dá dále ještě komunikovat buď více výkonově nebo více brandově.

KPI
Důležité je nastavit cíle vaší marketingové strategie a stanovit si pro vaše marketingové aktivity KPI. Typickými KPI je podíl nákladů na obratu, hledanost značky, viditelnost značky nebo hodnota jednoho uživatele.

Rozpočet
V marketingové strategii by rozhodně nemělo chybět alokování finančních zdrojů a odůvodnění rozložení mezi jednotlivé marketingové kanály. Mohou zde být i podmínky stanovující navýšení či ponížení .
Dejte mi vědět
