Balanc mezi sdělením a dohledatelností
SEO copywriting: Klíčová optimalizace textu
SEO copywriting je pojem, který nemám moc rád, ovšem na trhu je stále poptávaný a používaný. Klient si často představuje, že vytvořené kouzelné SEO texty a SEO články mu zaručí návštěvnost a prodeje. Místo soustředění na SEO copywriting spíše doporučuji, aby váš copywriter textující web nebo píšící články znal základy SEO a měl od SEO konzultanta správně nastavenou architekturu webu. Rozhodně by měl respektovat značku a komunikační strategii. Co nabízím já:
- Spolupracuji s několika skvělými copywritery, kteří ovládají SEO
- Dodám těmto copywriterům veškeré podklady a informace
- Budu je procesně i odborně řídit, aby byl výsledek skvělý
Reference
VYNIKAJÍCÍ Na základě 16 hodnocení Šárka Jarkovská05/12/2023 Patrik mi pomohl pochopit obsahový marketing a SEO - doporučuji. Petr Martinů02/12/2023 Patrik o obsahovém marketingu a SEO ví snad úplně všechno. S jeho pomocí jsem SEO pochopil za malou chvíli a spolupráce s ním byla velmi příjemná. Rozhodně doporučuji! Veronika Průdková16/10/2023 Spokojenost, spolupráce proběhla v úplném pořádku, rozhodně doporučuji. Jakub Janíček28/06/2023 Patrik je profesionál ve svém oboru. Vždy reaguje rychle. Spolupráci jednoznačně doporučuji. Kristýna Chocholáčová20/06/2023 Patrik mi pomohl pochopit obsahový marketing a SEO - vřele doporučuj! Aneta Toboříková14/06/2023 Patrik splňuje naprosto všechno, co byste si od parťáka, spolupracovníka, marketingového odborníka mohli přát. Je vždy příjemný, vstřícný a je radost s ním komunikovat. Reaguje okamžitě, neváhá pomoci a poradit a je na něj vždy spolehnutí. Díky němu jsem si výrazně prohloubila znalosti v oblasti SEO, posunula dál mnoho projektů v oblasti obsahového marketingu a dostala se k velmi zajímavým příležitostem. Spolupráci mohu jen vřele doporučit. Bonifác Baťa10/06/2023 O marketing jsem se zajímal již celkem dlouho, a spolupráci s Patrikem mohu jenom doporučit. Jeho spolehlivost a ochota pomáhat z něj dělají jeden z nejlepších příkladů dobrého marketingového stratéga. Barbora Chytková09/06/2023 Skvělé jednání. Spolupráci s Patrikem doporučuji! Radka Čechová09/06/2023 Patrik je skvělý mentor i SEO konzultant. Rozhodně doporučuji! Alexandra Bakuncova07/06/2023 Díky spolupráci s Patrikem jsem konečně pochopila, proč je důležité budovat kvalitní obsah na webu. Pomohl mi pochopit základy SEO a UX a jak to vše souvisí s online marketingovou strategií. Líbí se mi, že dokáže podat informace srozumitelně, tak že to pochopí i naprostý nováček. Je možné se na něj ve všem spolehnout a výsledky se dostaví téměř ihned.
Co se skrývá pod SEO copywritingem?
V roce 2024 se definice tohoto termínu značně mění. Vyhledávače se již velmi přiblížili chování samotných uživatelů, takže není třeba nijak speciálně tvořit stránky pro Google či Seznam. AI stále více prostupuje výsledky vyhledávání a i samotný engine se mění. Potřeby trhu jsou výrazně jiné, než před několika lety. Naopak samotné vyhledávače rozeznají a ocení, pokud je obsah hodnotný, autentický, originální a tvořený pro lidi.
Důležité je, abyste měli klienti logicky a správně rozpadlou strukturu webu. To je práce především SEO konzultanta a klienta. Copywriter tuto strukturu již dále jen plní, ovšem dobří SEO copywriteři přicházejí v průběhu s postřehy, které mohou strukturu ještě dále měnit. Základní pravidlo je, aby každá stránka cílila právě na jedno téma a měla jeden cíl. Nebo se jednalo o rozcestník. No a následně přichází na scénu copywriter.
Copywriting prodává!
Co je vlastně podstatou komerčního copywritingu? Prodat! Copywriting je umění a věda o vytváření obsahu za pomoci slov, které čtenáře/konečného uživatele přimějí ke koupi produktu, přihlášení do seznamu, testovacímu produktu nebo k jiné akci. A nemusí to být ani akce. Cílem může být jednoduše se zapsat uživateli do paměťové struktury a to ideálně s příslušnou kategorií. Coca-cola za pomoci reklam roky buduje asociaci s Vánoci.
Copywriter je člověk, který rozumí lidem, ví, co má jeho publikum rádo, a vybírá slova, která ho osloví. Skvělý copywriter je zároveň skvělý marketér. Titulek, slova, fráze, věty a odstavce použité v obsahu musí čtenáře přesvědčit a přimět ho k určité akci. A teď ta přidaná hodnota SEO copywritera. SEO copywriter také rozumí tomu, jak se Google staví k určitým slovům a frázím, zejména k long tail frázím. A chápe fulltextové vyhledávání. Osobně mám raději kreativní copywritery, které znají SEO logiku, oproti SEO lidem bez citu pro text.
SEO copywriting
Proč má tedy SEO copywriting nebo SEO friendly obsah stále své místo? Stále potřebujete definovat hlavní témata stránek a okruhy, o kterých se obsah bude točit. Jedná se spíše o exekuci webové architektury a tvorbě kvalitního obsahu. Často se stále setkávám se vstupními stránkami na různé služby, kde není ani jednou explicitně napsáno, o jakou službu se jedná. Nebo je služeb 8 a pro všechny je jedna vstupní stránka. I to by měl SEO copywriter odhalit a upozornit na to.
Ve jménu kreativity se tvoří texty, které nepoužívají slovní aparát daného tématu. Na druhou stranu, ještě horší je, pokud si někdo pod SEO copywritingem představí vyplňování kolonek různých SEO pluginů v redakčních systémech jako je WordPress a psaní meta popisků.
Synergie
Synergie. Copywriting webu nebo jeho textace by měla být více synergií než kompromisem mezi prodejním či brandovým sdělením a určitým střízlivým pojmenováním věcí. Viděl jsem krásné brandové vstupní stránky, kam se zákazníci ovšem mohli dostat jen z kampaní. A také jsem viděl příšerně dlouhé nekonverzní SEO copy vstupní stránky, kam se sice relevantní uživatelé dostali, ovšem stránka je nekonvertovala v zákazníky. Z obou přístupů si to chce vzít jen to dobré a propojit je.
SEO copywriting má také dvě odnože. První se soustředí na tvorbu obsahu na web klienta a druhá odnož se soustředí na externí výstupy nejčastěji spojené s linkbuildingem. Na většině svých klientů dělám linkbuilding a jako linkbuilder šetřím náklady tím, že předávám práci na spolupracující copywritery, kde si hlídám ony náležitosti.
SEO copywriting je dovednost, která pomůže vašemu copywriterovi (popřípadě celému marketingu) v lepším a komplexnějším pochopení problematiky a obsáhnutí dalšího kanálu. Na druhou stranu se nejedná o vůdčí schopnost, jenž by měla formovat tvorbu vstupních stránek ani článků. Tyto věci by měl určovat marketingový stratég a SEO copywriter by měl znát strategii, sdělení i USP klienta. Neměl by jen bezhlavě psát klíčová slova tam, kam mu velí jeho zaměření. Pokud máte zájem o propojení strategie, architektury webu a funkčních textů, tak se mi ozvěte ve formuláři níže.
Jestli si nejste jistí, že tvoříte dobrý obsah a máte kvalitní copywriting. Tak mi můžete zkusit napsat, nebo vyzkoušet SEO audit či SEO analýzu, kde se tomu také věnuji.
Dejte mi vědět
