Landing page je synonymem pro vstupní stránku. Jedná se o samostatnou stránku webu s unikátní url, na kterou mohou potenciální zákazníci přijít po kliknutí z e-mailu, placené reklamy reklamy, banneru, organického vyhledávání, přímo, ze sociálních sítí nebo jiného digitálního místa. A cílem landing page je nejčastěji tyto přivedené uživatele zkonvertovat na zákazníky.
Používání pojmu landing page
1. V užším slova smyslu je landing page stránka webu sloužící ke konverzi. Jedná se tak o typ obsahu, který se snaží uživatele přímo zkonvertovat – získat kontakt, e-mail, nákup či zájem. V tomto užším slova smyslu není landing page například stránka s články na blogu, slovníkem pojmů, o nás či často kladenými otázkami.
✏️ Příkladem landing page pro tuto užší formu je například má landing page na SEO konzultanta, kde je cílem přesvědčit uživatele o mých schopnostech, aby mi zanechal lead (poptávku).
2. V SEO se ale spíše setkávám s tím, že většina lidí bere jakoukoliv stránku, která má ambici agregovat návštěvnost nazývat jako landing page. Je pravda, že i na blogu se dá prodávat a nejen informovat. Například při analýze klíčových slov se jedná o stránky, které jsou přiřazeny k jednotlivým klíčovým slovům či frázím.
✏️ Příkladem takovéto landing page může být například příspěvek na blogu o marketingovém mixu, který se týká mé činnosti, ale příspěvek je informativní a nic zde nenabízím.
3. V posledním případu je landing page kampaňová stránka, kam se vodí návštěvnost především přes placené kanály nebo e-mailing. Vstupní stránky se od ostatních webových stránek liší tím, že se nenacházejí v hlavní navigaci webu. Slouží konkrétnímu účelu v konkrétním okamžiku reklamní kampaně pro danou cílovou skupinu. Cílem je získat informace od uživatelů výměnou za něco hodnotného, například kód pro maloobchodní nabídku nebo poznatky z oblasti B2B (business-to-business) ve formě e-booku. Těmto stránkám se říká také lead magnety a jsou vystavěné tvrdě za účelem konverze. Lead magnety jsou často součástí marketingové strategie v B2B či hodnotných službách B2C.
Využití landing page
V této části se už budu soustředit pouze na objasnění třetí nejužší skupiny landing pages. Na rozdíl od ostatních webových stránek, které mají obvykle mnoho cílů, jsou dlouhodobé a vybízejí k prozkoumávání. Landing pages jsou navrženy s jediným zaměřením nebo cílem, známým jako výzva k akci (zkráceně CTA) a následně ke konverzi. Celá stránka směřuje k jednomu hlavnímu cíli.
Právě díky tomuto zaměření jsou vstupní stránky nejlepší volbou pro zvýšení konverzního poměru vašich marketingových kampaní a snížení nákladů na získání leadů nebo prodejů. Můžete si takto testovat omezené nabídky a zkoušet nové věci.
Jak vidíte, vstupní stránka přijde na řadu poté, co potenciální zákazníci v horní části marketingového funnelu kliknou na odkaz v reklamě, e-mailu, v Googlu nebo na Facebooku. Je to místo, kde dojde ke konverzi (jako je nákup, registrace nebo registrace). Díky tomu, že
V závislosti na specifikách podnikání a na tom, zda hledáte potenciální zákazníky, registrace nebo prodeje, je několik druhů landing page.
1. Lead gen
Lead gen stránky jako výzvu k akci používají formulář. Tento formulář téměř vždy shromažďuje hlavní údaje, jako jsou jména a e-mailové adresy návštěvníků. Čím více informací chcete, tím budete mít přesnější leady, ale na druhé straně nižší konverzní poměr. Takové jsou již zákonitosti landing pages.
B2B marketingový specialisté a společnosti prodávající zboží s vysokou cenou používají tento typ vstupních stránek k vytvoření seznamu potenciálních zákazníků. Nákupní proces je dlouhý a kvalifikovaný lead je teprve na začátku celého procesu. Někdy výměnou za kontaktní údaje nabízejí něco zdarma (lead magnet), například elektronickou knihu, nějaký průzkum, studii nebo webinář. Tyto stránky mohou k budování seznamu nebo k nabídce dopravy zdarma či speciálních nabídek využívat také značky elektronického obchodu.
Lead gen stránky jsou základem většiny moderních strategií B2B marketingu, různých B2C služeb a dalších. Lead gen mohou být navržené na kampaně ve smyslu 3 bodu úvodního rozřazení, ale také dlouhodobě na služby ve smyslu první kategorie horního řazení.
2. Vstupní stránky s proklikem
Je druhý nejčastější způsob. Často využívané v e-commerce a SaaS (software jako služba), klikací stránky směřují přímo k prodeji nebo předplatnému či spíše trial verzi. Obvykle mají jako výzvu k akci jednoduché tlačítko, které návštěvníka pošle přesměruje (jako v obchodě s aplikacemi) nebo dokončí transakci.
Účelem tohoto článku je ukázat rozřazení a specifika pojmu landing page v českém kontextu marketingu. Co si pod jednotlivými skupinami představit a jaké jsou příklady. Setkávám se totiž se všemi třemi skupinami a chápáním, takže je dobré si vždy upřesnit, co jednotliví lidé těmito skupinami myslí.
[…] 12. 5. 2024 Landing page: Co je a 3 druhy významu? […]