Asociace se značkou: Jak vznikají a proč jsou v marketingu tak důležité?
Co stojí za úspěchem těch největších značek? Je to skvělý produkt? Nejenom. Ty největší a nejlepší značky posilují spojení se svým publikem zavedenými marketingovými technikami. Dnes se podíváme na marketing a nákupní rozhodování trochu z jiného úhlu.
Spojení se značkou a...
Brand positioning: Co je + příklady značek
Brand positioning neboli positioning značky je marketingový termín, který označuje jedinečnou hodnotu, kterou značka poskytuje svým zákazníkům.
Silný positioning značky je pro všechny firmy, které usilují o úspěch naprostou nutností. Důkazem jsou čísla. Značky, které jsou...
Priming: Jak nabourává psychologii přemýšlení?
Priming či také priming effect je kognitivní zkreslení a dochází k němu tehdy, když vystavení jedince určitému podnětu ovlivní jeho reakci na následný podnět, aniž by si tuto souvislost uvědomoval. Tyto podněty často souvisejí se slovy nebo obrazy, které lidé vídají během...
Kognitivní zkreslení: Příklady, knihy a výzkumy
Kognitivní zkreslení je systematická či systémová přirozená chyba v myšlení lidí, ke které dochází, když lidé zpracovávají a interpretují informace ve svém okolí tak, že to nelogicky ovlivňuje jejich rozhodování. Kognitivní zkreslení fascinujícím způsobem ovlivňuje lidskou...
Co je branding a jaké má přínosy?
Růst vašeho podnikání nebo jakéhokoliv projektu závisí z velké části na úspěšné strategii budování značky. To si samozřejmě drtivá většina lidí neuvědomuje (možná ani vy ne), jelikož značka je něco nehmatatelného, samozřejmého a možná postradatelného? Ne není.
Různé studie...
Marketing a KPI: 6 nejznámějších a proč je mít?
Klíčové ukazatele výkonnosti (Key Performance Indicators a zkratka KPI) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve strategických oblastech. KPI existují pro každé oddělení ve společnosti, ať už se jedná o výrobu, marketing, prodej nebo jiné...
Co je marketingový mix? 4P, 7P a jak funguje?
Marketingový mix je občas brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémně známý a pro většinu lidí i vyprázdněný akademický pojem. V praxi ho často vytahují lidé, co si o marketingu přečetli akorát první kapitolu a tak nějak se snaží chytit tohoto...
Jak postavit marketingovou B2B strategii?
B2C marketingové strategie i dílčí taktiky v B2B selhávají. Rozhodně ne všechny – většina ale ano. To je prostě fakt, s kterým se setkávám velmi často. Minulý rok jsem řešil hned několik větších B2B projektů, kde jsem se setkal především s těmito problémy:
Se...
Jak využít customer lifetime value (CLV) v marketingu?
Mnoho odborníků tvrdí, že jedna z nejdůležitějších metrik, které by měl marketingový manager nebo majitel e-commerce projektu chtít věnovat zvláštní pozornost, se týká celoživotní hodnoty vašeho zákazníka neboli CLV. Tato metrika jednoduše říká, co můžete očekávat od...