Můj rok 2024
Tak je tady – zase období bilancování. Skvělý je, když si dneska můžu přečíst report z minulého roku a vidím, že jsem za tu dobu urazil nějakou tu cestu.
Zároveň mi tento rok ukázal, jak moc důležitý je dělat změny. Protože změny jsou ten nejlepší možný impuls pro rozvoj a...
Brand Restart 2024. Co mě zaujalo?
Z letošního Brand Restartu ve mně nejvíce zůstala určit přednáška Hanky Kloučkové o podvědomí a jeho testování v reklamě. I když většinu věcí tak by tak nějak člověk odhadl, tak takhle pěkně ucelenou, poutavou a přínosnou přednášku jsem dlouho neslyšel.
Každý člověk udělá...
Asociace se značkou: Jak vznikají a proč jsou v marketingu tak důležité?
Co stojí za úspěchem těch největších značek? Je to skvělý produkt? Nejenom. Ty největší a nejlepší značky posilují spojení se svým publikem zavedenými marketingovými technikami. Dnes se podíváme na marketing a nákupní rozhodování trochu z jiného úhlu.
Spojení se značkou a...
Brand positioning: Co je + příklady značek
Brand positioning neboli positioning značky je marketingový termín, který označuje jedinečnou hodnotu, kterou značka poskytuje svým zákazníkům.
Silný positioning značky je pro všechny firmy, které usilují o úspěch naprostou nutností. Důkazem jsou čísla. Značky, které jsou...
Co je branding a jaké má přínosy?
Růst vašeho podnikání nebo jakéhokoliv projektu závisí z velké části na úspěšné strategii budování značky. To si samozřejmě drtivá většina lidí neuvědomuje (možná ani vy ne), jelikož značka je něco nehmatatelného, samozřejmého a možná postradatelného? Ne není.
Různé studie...
Marketing a KPI: 6 nejznámějších a proč je mít?
Klíčové ukazatele výkonnosti (Key Performance Indicators a zkratka KPI) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve strategických oblastech. KPI existují pro každé oddělení ve společnosti, ať už se jedná o výrobu, marketing, prodej nebo jiné...
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecně označuje používání webových stránek, aplikací, mobilních zařízení, sociálních médií, vyhledávačů a dalších digitálních prostředků k propagaci a prodeji výrobků a služeb. Tento pojem můžeme brát jako synonymní k online...
Co je marketingový mix? 4P, 7P a jak funguje?
Marketingový mix je občas brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémně známý a pro většinu lidí i vyprázdněný akademický pojem. V praxi ho často vytahují lidé, co si o marketingu přečetli akorát první kapitolu a tak nějak se snaží chytit tohoto...
Můj rok 2023 v marketingu
Tak konečně si můžu udělat roční zhodnocení i na svém webu. Poslední 3 roky jsem si dělal poctivé zhodnocení alespoň do Google Keepu. V únoru jsem si založil (konečně) osobní web. To to trvalo.
1. Vlastní web
Po tom, co se v onlinu pohybuju již skoro 8 let, tak je...
Jak funguje a jak využít IKEA efekt?
IKEA efekt je pojmenovaný podle oblíbeného švédského nábytkářského gigantu a popisuje poměrně jednoduchý jev řazený do kognitivních zkreslení (cognitive bias). Kognitivní zkreslení jsou zjednodušeně opakované systematické chyby v přemýšlení, uvažování, rozhodování a...