
Tak konečně si můžu udělat roční zhodnocení i na svém webu. Poslední 3 roky jsem si dělal poctivé zhodnocení alespoň do Google Keepu. V únoru jsem si založil (konečně) osobní web. To to trvalo.
1. Vlastní web
Po tom, co se v onlinu pohybuju již skoro 8 let, tak je ostuda, že na vlastní web došlo až letos. Původně jsem chtěl mít web, který bude odrážet všechny oblasti mého zájmu (marketing, historie, nemovitosti, investice, osobní rozvoj a hodně chytrý zamyšlení nad světem). Nakonec jsem se rozhodl, že z toho nebudu dělat gulášovku pro maniaky (zatím) a zaměřím web čistě na oblasti marketingu, které mě baví a věnuji se jim.
Po 10 měsících fungování musím říci, že web společně s průměrně aktivním LinkedInem dokáže přinést zajímavé poptávky a otevřít nová vrátka. Navíc mě obojí fakt baví! Díky všem, co mě k tomu pošťouchli.
Z profesního hlediska mě poměrně překvapil výkon nového webu na pojem „SEO konzultant„, kde se úplně nová stránka umisťuje někde mezi 3-4 místem na Googlu.
Fuck-up: Někdy před dvěma měsíci mi přišlo divný, že mi nepřišel ani jeden lead. Tak jsem si to pěkně otestoval a zjistil jsem, že mi to jeden z mých 20 filtrů v Gmailu hází do odpadní složky. Tím se omlouvám všem, komu jsem na poptávku zareagoval za 4 měsíce. No stane se. Nebyl čas.
2. Konec v marketingové agentuře
Přelom roku pro mě znamená také postupné utlumení a ukončení práce pro Taste, kde jsem byl nejdříve jako SEO konzultant a později jako marketingový stratég přes 3,5 roku. Této zkušenosti si nesmírně cením. Byla to zábava a každodenní výzva v jednom. Za tu dobu jsem nakouknul do tolika businessů, poznal tolik zajímavých lidí a řešil milión rozmanitých úkolů, co by se mi na na volné noze určitě nepoštěstilo.
Navíc mě nesmírně bavil ten život v agentuře se skvělými lidmi! Teď mě čeká změna rytmu, kterou jsem již potřeboval.
Jsem dost zvědavý, jestli mi ta určitá sounáležitost a trollení v kolektivu nebude chybět. Myslím si, že jo. Fňuk.

3. Obsahové weby
Patos máme za sebou, tak teď nějaký čísla. Letos jsem obsahovým webům věnoval nejméně času za celou dobu 7 let, co jsem s touhle zábavičkou začal. Důvody jsou:
- chci dělat něco hodnotnějšího a produktovějšího
- updaty Googlu
- vývoj vyhledávání a AI
- už mě to nebaví jako dřív
- je to dřina
Co jsem na webech změnil v roce 2023?
- mám dvě skvělé šéfredaktory, které si vše šéfují sami
- přidal jsem odměnu kvalitním copywriterům
- dva redesigny
- skoro jsem přestal dělat affil
- omezil jsem bannerovou reklamu
- navázal jsem dvě kvalitní a smysluplná partnerství
Výsledek je nakonec docela uspokojivý. Čisté příjmy jsou opět nejvyšší, co jsem kdy měl. Návštěvnost je bohužel díky updatům stejná. Ovšem velký bonus je, že jsem touto činností strávil zhruba polovinu času oproti minulému roku. Čas jsem věnoval více osobnímu webu, e-shopu ZAKERI a klientům. Samozřejmě jsem si vědomý, že těžím z toho, co jsem si oddřel po víkendech a večerech v minulých letech.
Ani letos jsem si nesáhnul na 1 000 000 organických návštěv z Google vyhledávání (bez Google zpráv a Google Discovery). Dohromady jsem byl přibližně něco přes 700 000. Úkol na letošní rok je z této návštěvnosti dostat více $$$. Koketuju s myšlenkou vypnout AdSense.
Jo a taky letos přišla jedna nabídka na odkup webu, což jsem samozřejmě kategoricky odmítnul. Mám zde hodně IKEA efekt a nedokážu akceptovat tržní cenu u něčeho, čemu jsem dal tolik času, potu a lásky.

U webů si hrozně cením, že dokáži držet kontinuitu a nestalo se mi, že bych nějak vypouštěl ani letos.
4. ZAKERI e-shop
Budování vlastního e-shopu je škola. ZAKERI funguje přes 2 roky a letos se mi opravdu povedlo nakopnout návštěvnost (především organickou), kde jsem na slušných návštěvách okolo 13000 měsíčně. S konverzností je to už horší.

- prokopnul jsem konečně zabannovanou doménu
- rozjel jsem letos i PPC (zlehka) a e-mailing
- překročil jsem 1000 návštěv ročně a 20 % obratu přes brand
- zapojil jsem platební bránu
- ladil analytiku a průchod košíkem.
Fashion je ale hodně specifický segment, kde je potřeba široký sortiment a stále se točí nové kolekce. V minulých týdnech jsem tedy plánoval rozšíření e-shopu o jiný (méně náročný) sortiment, který by mohl doplňovat fashion a je pro stejnou cílovou skupinu. Mám to již hrubě naplánované, tak uvidíme za rok.
Z práce na webu mám nyní již načrtlou chytrou filtraci pro WooCommerce, kterou bych chtěl dotáhnout.
U e-shopu narážím na problém, že je to už opravdu komplexní business, kdy je potřeba znát zákonitosti logistiky a dalších oblastí, kde mi ten praktický skill chybí. Takže si sem hodím ještě jednu výzvu, kdyby měl někdo skvělý business nápad, neotřelý produkt a zastřešil by logistiku s distribucí, tak bych klidně zastřešil onu druhou oblast – webovou a marketingovou. Pište, volejte 🙂
5. Klienti
Letos jsem mimo práce v agentuře poměrně navýšil i počet klientských hodin. Pokračoval jsem v SEO konzultacích pro Manboxeo, kde se hodně nad plán povedly určité dílčí kroky. Jedeme zde také kontinuální linkbuilding. Zbývá zde však mnoho prostoru a v příštím roce budeme výrazně upgradovat strukturu webu.
Mimo Manboxeo se snažím ale více profilovat za hranice e-commerce – typově do leadových projektů ideálně z oblasti investic či financí. V této oblasti jsem měl/mám 4 klienty, u kterých je možnost aplikovat celou plejádu aktivit a schopností. Obrovskou výhodou je, že mě tato oblast baví a chápu, jak funguje. V roce 2024 bych chtěl do tohoto segmentu ještě více zanořit hlavu.
6. Konference
Konferencí jsem letos oběhal bezkonkurenčně nejvíce. Byl jsem na všech Restartech od Tastu, kde jsem měl možnost dělat i rozhovory s řečníky. Příští rok bych v tom chtěl pokračovat. Čeká nás hned 9 skvělých konferencí.
Mimo to jsem se účastnil také dvou vícedenních SEO akciček SEOloger naživo a SEO BootCamp. Obě akce se náramně povedly. V tomto roce si to určitě zopakuju. Respekt organizátorům. Pokud by někdo věděl i o obecně marketingových akcích podobného střihu, tak mi to prosím napište.
Z větších akcí ve mně letos zanechal ještě stopu Communication Summit, WebTop100 nebo ShopMasters. No prolezl jsem toho fakt dost. A to nepočítám nemarketingové akce.
Další zajímavé reporty:
- Michal Binka
- Petr Krauz
- Lukáš Konečný
- Jan Polzer
- Jarda Pajskr
- Dála Musil
- Mário Roženský
- Patrik Gajdoš
- Bronislav Markowicz
- Vladimír Pilný
- Zdeněk Matuška
- Štefan Janoušek
- Martin Prodaj
- Kluci z chytryspanek.cz
- Ondra Martínek
- Jaroslav Janíček
E-mail: jsem@patrikpilous.cz
[…] – Zhodnocení roku 2023 a plány na rok 2024 Bronislav Markowicz – Report roku 2023 Patrik Pilous – Můj rok 2023 v marketingu Martin Prodaj – Zhrnutie roka […]