Social Restart i letos reflektoval novinky a trendy ze světa sociálních sítí. Letos toho bylo opravdu hodně, takže pokud vás zajímá průřez a rychlé tipy, tak se podívejte na report.
Vhled do generace Z
Skvělá přednáška od Jiřího Markvarta pro mě byla asi nejvíce inspirativní z celé akce. Osobitý styl prezentace, radikální rady i zábavné tipy skvěle dokreslovali hlavní ideu mezigeneračního vnímání nejen na sítích. Jeden z tipů říká Jirka i do videa. Pokud chcete oslovit tuto generaci, tak si najměte někoho, kdo z ní vychází.
Zarámování generace Z
Generace Z je demografická skupina lidí narozených od poloviny 90. let až do počátku 21. století. Tato generace následuje po generaci Y, známé také jako “mileniálové”. Jedná se o generaci, která začíná být výrazněji ekonomicky aktivní, takže se o ní musejí začít zajímat také mainstreamové značky, jejichž těžiště zákazníků je ovšem stále jinde.
Charakteristické rysy této generace
- více liberální a otevření novým idejím
- velmi senzitivní na reklamu
- rezistentní k prvoplánové reklamě
- chtějí pobavit
- citlivější
- angažovaní
Jak komunikovat s generací Z?
1. Rychle a v rámci trendů. Dominantní sítí u generace Z je TikTok, ale ten nestačí!
2. Mix by měl být pestřejší. Buďte také agilní. Zkusili jste před rokem BeReal a zjistili, že jde do kopru? Tak ho prostě řízněte.
3. Nebudujte lovebrand. Zetka jsou mnohem méně loayalní než předchozí generace. Místo lovebrandu vytvářejte love-content a klidně si ze sebe a svých chyb dělejte srandu (autenticita).
4. Angažovanost. Je to vidět na profilech již mnoha světových značek. Ekologie, komunity, lidská práva atd. Na obrázku níže, jak se změnil přístup ke komunikaci na Instagramu u Nike.
5. Zetka mají raději autenticitu než vymazlené fotky. Neřeší kontext nebo jak to vypadá. Jirka to ilustroval na příkladu Ryanair nebo polského McDonaldu. Krásně sladěný feed je zábava pro mileniály!
Zjednodušeně. Vše, co platilo na předchozí generace, tak Zetka moc nebaví a nezaujme je. A bylo toho mnohem více!