Většina e-shopů začíná s PPC, následně přidává SEO a sociální sítě. Možností je ale daleko více. Co třeba affiliate marketing. V tomto krátkém článku přináším 5 důvodů, proč by měl e-shop zvažovat affiliate marketing. Pro ty, kteří se chtějí dozvědět více, tak doporučuji mého průvodce affiliate marketingem.
Větší zásah
Affiliate marketing umožňuje e-shopům spojit síly s affiliate partnery (často bloggery, magazíny či influencery), kteří za odměnu propagují produkty i celý e-shop. Tím se zvyšuje dosah a oslovuje se více potenciálních zákazníků i mimo bublinu již oslovených zákazníků.
Jasně měřitelný kanál
V porovnání s tradičními marketingovými kanály, affiliate marketing obvykle stojí méně. Platíte jen za konkrétní výsledek, tedy často jen za proklik nebo častěji nákup.
Oblíbený marketingový kanál
Affiliate marketing patří do základního marketingového mixu. V USA ho používá více než 75 % e-shopů.
I tento kanál se dá řídit a ovlivňovat
Mnoho lidí z e-commerce si myslí, že affiliate se nastaví a zapne. Toť vše. S affiliate marketingem můžete ovšem experimentovat, tvořit akce a dále pracovat. Právě to je klíč k úspěchu. Není těžké přidat nebo odebrat partnery, upravit podmínky nebo zkoušet nové produkty v reklamních kampaních.
Brandový zásah zdarma
Pokud e-shop spustí dobře nastavený affiliate program, tak se ihned zvýší jeho brandový zásah. Magazíny, blogeři a influenceři o něm začnou psát. Jelikož májí partneři i e-shop stejný záměr (prodat), tak drtivá většina zmínek o e-shopu bude veskrze pozitivní. Samotný e-shop následně má veškeré náklady velmi dobře měřitelné.