Jelikož tento report z Project Restartu píši s určitým odstupem, tak zde zmíním věci, které mi opravdu utkvěly v paměti. Kdo má raději video formu, tak se podívejte na následující reportáž, kde zazní i některé z následujících informací.
Tip: Další report z akce připravilo Freelo, které společně s Taste celou konferenci pořádalo. Také si můžete přečíst, co zaujalo Michaela Kocha v magazínu Digichef.
Martin Hausenblas – Strategické řízení projektů
Mnohem více věřím tipy a rady lidem, kteří něco dokázali. Přesně k této skupině patří také Martin Hausenblas. Ten měl v přednášce hned několik zajímavých bodů, které si vybavím. Zmíním dva.
Jak řešit problémy? Když vám něco nejde, tak nejsnazší je přidat úsilí. Po čase je třeba to vyhodnotit a v druhé fázi změnit případně strategii. To vylučuje dva přístupy, s kterými se setkávám poměrně často já. Jedna skupina jen do nekonečna přidává a ubírá úsilí. A druhá skupina zase stále mění strategii, ale vlastně se pořádně po žádné cestě nevydá. Ani jedno nefunguje.
Druhý bod se týká náboru lidí. Jednak na konferenci zaznělo od několika řečníků, že je třeba, aby lidé firma či founder měla pool efekt – jednoduše lidi touží pracovat v této firmě s těmito lidmi za těchto podmínek. Druhý bod byl o tom, že Martin mluvil o penězích jako o věci, kterou řeší při pohovorech jako první. Když je zde shoda, tak jde teprve dál. To je často naopak.
Buďte takoví, aby pro vás lidi chtěli dělat. Ale pro vás osobně. Jsem člověkem, pro kterého lidi chtějí dělat?
Martin Hausenblas
Petr Bernadič – Jak komunikovat projekt, za který zákazník rád platí fakturu
Tato část se týkala důležitého tématu, což je budování vztahu s klientem. Velká část se týkala toho, jak udržovat či zvyšovat nadšení ze spolupráce v průběhu. Často se stává, že se uzavře spolupráce a následně z různých důvodů upadá nadšení i důvěra obou stran.
Klíčem je samozřejmě komunikace.
Nejdříve si nastavte reálná očekávání, která jsou splnitelná a pro klienta businessově výhodná. Následně nezapomínejte všechny své úspěchy klientovi řádně komunikovat. Skvělá práce bez komunikace je jen půlka cesty.
Klient nechce platit fakturu za to, že se práce udělala. Chce platit za to, že mu to něco přineslo a vyplatilo se to.
Petr Bernadič
Michal Musil – Psychologie vyjednávání aneb jak se připravit a uspět ve vyjednávání
Michal mluvil o vyjednávání a tom, jak moc může být odlišný život člověka, který vyjednávat umí. Na příkladu světových konfliktů ukazuje, že pokud se dá stranou hrdost a řeší se konkrétní potřeby a cíle, tak je mnohem jednoduší dojít ke kompromisu, se kterým se spokojí obě strany.
Dalším bodem byly kalibrované otázky, které mohou otevřít rozhovor a následně vést k vašemu cíli. Příklad takové otázky: Co můžu udělat pro to, abych dostal slevu?
A závěrem citát kladoucí důraz na budování vztahu a až následné směřování k vyjednávání.
Cílem vyjednávání je vytvořit vztah, pochopit cíle a potřeby druhé strany. A poté vyjednávat.
Chriss Voss
Michael Koch – Projekt s názvem schůzka
Schůzky jsou důležitou součástí mnoha profesí, přesto je mnoho lidí nějak neřeší, nevyhodnocuje. Prostě je absolvují. Někdy to vyjde a někdy ne.
Michael patří k top lidem, s kterými jsem se mohl v Tastu na schůzkách potkat. Přesto dělá vždy rozbor schůzky. Co se povedlo, co se nepovedlo, co jsme mohli udělat lépe.
Přípravu na schůzku můžete mít velmi různou. Ale nějakou mějte. A to nemyslím po té odborné stránce. Je důležité se také nastavit vnitřně, přijít s dobrou náladou, uvolnění, autentičtí a také s určitým scénářem schůzky. Co bude výsledkem?
Michael zmiňoval například vizualizaci prostorů, kam se chystáte, dýchání, zahřívání těla i rukou. Je toho hodně, ale prvním krokem je to, abyste o schůzce začali přemýšlet jako o projektu, na kterém můžete pracovat!
Pokud vás tento report zaujal, tak se můžete podívat i na report z SEOlogeru a SEO Restartu.
[…] 4 zajímavosti z Project Restartu 2023 – Patrik Pilous, marketingový stratég […]
[…] Project Restart 2023 […]