Balanc mezi sdělením a dohledatelností
SEO copywriting: Klíčová optimalizace textu
SEO copywriting je pojem, který nemám moc rád, ovšem na trhu je stále poptávaný a používaný. Klient si často představuje, že vytvořené kouzelné SEO texty a SEO články mu zaručí návštěvnost a prodeje. Místo soustředění na SEO copywriting spíše doporučuji, aby váš copywriter textující web nebo píšící články znal základy SEO a měl od SEO konzultanta správně nastavenou architekturu webu. Rozhodně by měl respektovat značku a komunikační strategii. Co nabízím já:
- Spolupracuji s několika skvělými copywritery, kteří ovládají SEO
- Dodám těmto copywriterům veškeré podklady a informace
- Budu je procesně i odborně řídit, aby byl výsledek skvělý
Reference
VYNIKAJÍCÍ Na základě 30 hodnocení Zveřejněno na Stavoblock Czech17/03/2025 Dlouhou dobu jsme hledali SEO konzultanta a chtěli se vyhnout spolupráci s agenturou, se kterou máme neblahé zkušenosti. Český trh nabízí mnoho freelancerů, a tak jsme si s několika vybranými domluvili krátký videohovor. Už jsme měli vítěze, ale stále to nebylo „to pravé ořechové“ – něco tomu chybělo. Hledání skrytě pokračovalo… Téměř na poslední chvíli jsme narazili na Patrikovy stránky. Okamžitě nás zaujaly tím, že se v organickém vyhledávání zobrazovaly na prvním místě, což je samo o sobě skvělou vizitkou. Po oslovení následoval videohovor, který změnil vše. Patrikův odlišný pohled, hluboké znalosti a zkušenosti, s nimiž přistupuje k práci, nás nadchly – a to nadšení trvá dodnes. Neustále přináší nové nápady a inspirace, které vnášejí svěží vítr nejen do našeho marketingového oddělení, ale jsou i skvělým „krmivem“ pro vyhledávače. Spolupráce s ním je nesmírně přínosná. Ačkoli bychom si ho nejraději nechali jen pro sebe, protože jeho kapacity jsou omezené, musíme říct jediné – spolupráci s Patrikem bez váhání DOPORUČUJEME!Zveřejněno na Josef P16/02/2025 Patrik je ve svém oboru jednička a navíc s velkým přesahem. Za pár měsíců práce jsme obsadili první příčky ve vyhledávačích. Jsem rád, že jsem na něj narazil a mohu jen doporučit.Zveřejněno na Patrik Běťák13/01/2025 Společně s Patrikem se nám už pár let daří dostávat naše klíčové stránky na přední pozice ve vyhledávání. V Manboxeu na něj nedáme dopustit! Patrik z ManboxeoZveřejněno na Luděk Škop12/12/2024 S Patrikem spokojenost, co se domluví, to se stane. DoporučujiZveřejněno na Jan Barák09/12/2024 Velice kvalitní výstupy, rychlé jednání, profesionální komunikace a vysvětlení souvislostíZveřejněno na Marek Loduha18/11/2024 Dlhodobá spolupráca v oblasti linkbuildingu. Výborná komunikácia, transparentný a ľudský prístup. Odporúčam, výborná voľba, keď hľadáte šikovného SEO špecialistu.Zveřejněno na Tomas Bubenik12/09/2024 Super spolupráce. Mohu jen doporučit.Zveřejněno na Vendula Knejflová10/06/2024 Mohu jenom doporučit. Patrik mi poskytl solidní základy SEO a digitálního marketingu, na kterých se bude velice dobře stavět. Skvělá spolupráce, lidský přístup a mnoho praktických rad. Ještě jednou díky!Zveřejněno na Gaudete s.r.o.09/05/2024 Velmi přínosné setkání, určitě mohu doporučit.Zveřejněno na Robin Sedlmaierů07/05/2024 Pokud chcete spolupracovat s Patrikem, můžu to jen doporučit, vedle rozhodně Opravdu profesionál na správném místě. Pomohl mi naučit se a pochopit obsahový marketing i SEO.
Co se skrývá pod SEO copywritingem?
V roce 2024 se definice tohoto termínu značně mění. Vyhledávače se již velmi přiblížili chování samotných uživatelů, takže není třeba nijak speciálně tvořit stránky pro Google či Seznam. AI stále více prostupuje výsledky vyhledávání a i samotný engine se mění. Potřeby trhu jsou výrazně jiné, než před několika lety. Naopak samotné vyhledávače rozeznají a ocení, pokud je obsah hodnotný, autentický, originální a tvořený pro lidi.
Důležité je, abyste měli klienti logicky a správně rozpadlou strukturu webu. To je práce především SEO konzultanta a klienta. Copywriter tuto strukturu již dále jen plní, ovšem dobří SEO copywriteři přicházejí v průběhu s postřehy, které mohou strukturu ještě dále měnit. Základní pravidlo je, aby každá stránka cílila právě na jedno téma a měla jeden cíl. Nebo se jednalo o rozcestník. No a následně přichází na scénu copywriter.
Copywriting prodává!
Co je vlastně podstatou komerčního copywritingu? Prodat! Copywriting je umění a věda o vytváření obsahu za pomoci slov, které čtenáře/konečného uživatele přimějí ke koupi produktu, přihlášení do seznamu, testovacímu produktu nebo k jiné akci. A nemusí to být ani akce. Cílem může být jednoduše se zapsat uživateli do paměťové struktury a to ideálně s příslušnou kategorií. Coca-cola za pomoci reklam roky buduje asociaci s Vánoci.
Copywriter je člověk, který rozumí lidem, ví, co má jeho publikum rádo, a vybírá slova, která ho osloví. Skvělý copywriter je zároveň skvělý marketér. Titulek, slova, fráze, věty a odstavce použité v obsahu musí čtenáře přesvědčit a přimět ho k určité akci. A teď ta přidaná hodnota SEO copywritera. SEO copywriter také rozumí tomu, jak se Google staví k určitým slovům a frázím, zejména k long tail frázím. A chápe fulltextové vyhledávání. Osobně mám raději kreativní copywritery, které znají SEO logiku, oproti SEO lidem bez citu pro text.
SEO copywriting
Proč má tedy SEO copywriting nebo SEO friendly obsah stále své místo? Stále potřebujete definovat hlavní témata stránek a okruhy, o kterých se obsah bude točit. Jedná se spíše o exekuci webové architektury a tvorbě kvalitního obsahu. Často se stále setkávám se vstupními stránkami na různé služby, kde není ani jednou explicitně napsáno, o jakou službu se jedná. Nebo je služeb 8 a pro všechny je jedna vstupní stránka. I to by měl SEO copywriter odhalit a upozornit na to.
Ve jménu kreativity se tvoří texty, které nepoužívají slovní aparát daného tématu. Na druhou stranu, ještě horší je, pokud si někdo pod SEO copywritingem představí vyplňování kolonek různých SEO pluginů v redakčních systémech jako je WordPress a psaní meta popisků.
Synergie
Synergie. Copywriting webu nebo jeho textace by měla být více synergií než kompromisem mezi prodejním či brandovým sdělením a určitým střízlivým pojmenováním věcí. Viděl jsem krásné brandové vstupní stránky, kam se zákazníci ovšem mohli dostat jen z kampaní. A také jsem viděl příšerně dlouhé nekonverzní SEO copy vstupní stránky, kam se sice relevantní uživatelé dostali, ovšem stránka je nekonvertovala v zákazníky. Z obou přístupů si to chce vzít jen to dobré a propojit je.
SEO copywriting má také dvě odnože. První se soustředí na tvorbu obsahu na web klienta a druhá odnož se soustředí na externí výstupy nejčastěji spojené s linkbuildingem. Na většině svých klientů dělám linkbuilding a jako linkbuilder šetřím náklady tím, že předávám práci na spolupracující copywritery, kde si hlídám ony náležitosti.
SEO copywriting je dovednost, která pomůže vašemu copywriterovi (popřípadě celému marketingu) v lepším a komplexnějším pochopení problematiky a obsáhnutí dalšího kanálu. Na druhou stranu se nejedná o vůdčí schopnost, jenž by měla formovat tvorbu vstupních stránek ani článků. Tyto věci by měl určovat marketingový stratég a SEO copywriter by měl znát strategii, sdělení i USP klienta. Neměl by jen bezhlavě psát klíčová slova tam, kam mu velí jeho zaměření. Pokud máte zájem o propojení strategie, architektury webu a funkčních textů, tak se mi ozvěte ve formuláři níže.
Jestli si nejste jistí, že tvoříte dobrý obsah a máte kvalitní copywriting. Tak mi můžete zkusit napsat, nebo vyzkoušet SEO audit či SEO analýzu, kde se tomu také věnuji.
Dejte mi vědět