Moje vize
Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov, pro kterou se používají zkratky AKS nebo také a AKW, je základním stavebním kamenem SEO. A nejedná se ale pouze o SEO. Analýza klíčových slov vám skvěle kvantitativně zmapuje váš business v online prostředí. Jednoduše budete vědět, co vaše zákazníky zajímá a zda na tyto fráze máte správnou vstupní stránku. Právě ona dimenze businessu je často přehlížena a často slyším, že je jen pro „nastavení“ SEO. Ale AKS detailně mapuje poptávku na internetu ve vašem oboru a ukazuje, kde máte ty největší mezery. Nejčastější typ analýzy klíčových slov dělám v rozsahu:
- Cena: 25000 Kč
- Rozsah: 17 hodin
- Složení: Schůzka, dotazník, sběr dat, čištění, prioritizace, kategorizace, dotahání hledaností a pozic, nastavení obsahové strategie a přiřazení typových stránek k jednotlivým slovům a frázím
Jaký je můj postup při analýze klíčových slov?

1. Schůzka a sběr dat
Prvním krokem je posouzení, jestli má vůbec AKS cenu. Opravdu. Viděl jsem již řadu projektů, kde byla AKS prodána, ale její přínos byl minimální. Dále si vyslechnu celé fungování a směřování businessu. Vytipujeme základní a zásadní klíčová slova pro business. Na základě těchto informací udělám sběr a obohacení dat ze všech možných interních i externích nástrojů. Využívám Google Search Console, Marketing Miner, Ahrefs, konkurenty a další zdroje. Právě sběr dat vnímám jako zásadní a často opomíjený pilíř tvorby klasifikační analýzy klíčových slov. Se špatným či neúplným datasetem AKS nesplní svůj účel, i když všechny další kroky budou udělány skvěle.

2. Čištění a clusterizace
Tisíce a desetitisíce posbíraných klíčových slov je třeba pročistit a také clusterizovat. I když posbíráte velmi relevantní klíčová slova v prvním kroku, tak se vám do datasetu nejspíše nabalí nějaký balast. Ten díky patternům dokážete v nástroji Open Refine odstranit. Clusterizace je jednoduše propojení KW s velmi podobným vyhledávacím záměrem a vložením pod jedno hlavní klíčové slovo + propojit také počty vyhledávání. Nechcete mít v analýze klíčových slov rozdílně "šaty" a "saty", protože z hlediska optimalizace je zde totožný search intent.

3. Kategorizace
Tato část AKS zabírá poměrně hodně času, takže důkladně řeším s klientem, jestli a jakou kategorizaci potřebuje. Kategorizace se dá dělat i po dokončení a práci se samotnou klíčovkou. Osobně vnímám, že lze s AKS velmi dobře pracovat i za pomoci filtru a kategorizace není potřeba.

4. Dotažení hledaností a konkurence
Za pomoci nástrojů se k daným klíčovým slovům dotáhne návštěvnost a to, jak jsou na tom na daná klíčová slova konkurenti a s jakými vstupními stránkami se zde objevují. U nejlepších konkurentů se dá inspirovat i do struktury webu. Hledanost a vstupní stránky se následně dají dotahovat do AKS v dalších časových úsecích a SEO konzultant i klient pak uvidí, jak optimalizační kroky zafungovaly.

5. Strategie a typové stránky
Co budeme za klíčová slova chtít obsadit a s jakou prioritou. Jak vytvoříme či upravíme strukturu webu. Jakými typy obsahu budeme cílit na jaká klíčová slova, abychom skvěle pokryly celý aparát a netvořili přímé duplicity. Tomuto kroku říkám architektura či revize architektury webu a již přímo k AKS nepatří, avšak tento krok patří k zásadním, pokud nám má AKS přinést požadované výsledky.

6. Exekuce
Tento bod už součástí analýzy klíčových slov také není, ale je nejdůležitější. Nechte si udělat AKS od někoho, kdo s ní následně bude pracovat. Na trhu je hodně lidí, kteří dokáží udělat klíčovku, ale předají vám jí jako produkt. A co si budeme. Tyto klíčovky v drtivé většině zapadnou v šuplíku a nikdo s nimi nepracuje. Viděl jsem takových AKS již desítky a je to smutný pohled.
Pro koho jsem SEO konzultace či analýzu klíčových slov?
VYNIKAJÍCÍ Na základě 30 hodnocení Zveřejněno na Stavoblock Czech17/03/2025 Dlouhou dobu jsme hledali SEO konzultanta a chtěli se vyhnout spolupráci s agenturou, se kterou máme neblahé zkušenosti. Český trh nabízí mnoho freelancerů, a tak jsme si s několika vybranými domluvili krátký videohovor. Už jsme měli vítěze, ale stále to nebylo „to pravé ořechové“ – něco tomu chybělo. Hledání skrytě pokračovalo… Téměř na poslední chvíli jsme narazili na Patrikovy stránky. Okamžitě nás zaujaly tím, že se v organickém vyhledávání zobrazovaly na prvním místě, což je samo o sobě skvělou vizitkou. Po oslovení následoval videohovor, který změnil vše. Patrikův odlišný pohled, hluboké znalosti a zkušenosti, s nimiž přistupuje k práci, nás nadchly – a to nadšení trvá dodnes. Neustále přináší nové nápady a inspirace, které vnášejí svěží vítr nejen do našeho marketingového oddělení, ale jsou i skvělým „krmivem“ pro vyhledávače. Spolupráce s ním je nesmírně přínosná. Ačkoli bychom si ho nejraději nechali jen pro sebe, protože jeho kapacity jsou omezené, musíme říct jediné – spolupráci s Patrikem bez váhání DOPORUČUJEME!Zveřejněno na Josef P16/02/2025 Patrik je ve svém oboru jednička a navíc s velkým přesahem. Za pár měsíců práce jsme obsadili první příčky ve vyhledávačích. Jsem rád, že jsem na něj narazil a mohu jen doporučit.Zveřejněno na Patrik Běťák13/01/2025 Společně s Patrikem se nám už pár let daří dostávat naše klíčové stránky na přední pozice ve vyhledávání. V Manboxeu na něj nedáme dopustit! Patrik z ManboxeoZveřejněno na Luděk Škop12/12/2024 S Patrikem spokojenost, co se domluví, to se stane. DoporučujiZveřejněno na Jan Barák09/12/2024 Velice kvalitní výstupy, rychlé jednání, profesionální komunikace a vysvětlení souvislostíZveřejněno na Marek Loduha18/11/2024 Dlhodobá spolupráca v oblasti linkbuildingu. Výborná komunikácia, transparentný a ľudský prístup. Odporúčam, výborná voľba, keď hľadáte šikovného SEO špecialistu.Zveřejněno na Tomas Bubenik12/09/2024 Super spolupráce. Mohu jen doporučit.Zveřejněno na Vendula Knejflová10/06/2024 Mohu jenom doporučit. Patrik mi poskytl solidní základy SEO a digitálního marketingu, na kterých se bude velice dobře stavět. Skvělá spolupráce, lidský přístup a mnoho praktických rad. Ještě jednou díky!Zveřejněno na Gaudete s.r.o.09/05/2024 Velmi přínosné setkání, určitě mohu doporučit.Zveřejněno na Robin Sedlmaierů07/05/2024 Pokud chcete spolupracovat s Patrikem, můžu to jen doporučit, vedle rozhodně Opravdu profesionál na správném místě. Pomohl mi naučit se a pochopit obsahový marketing i SEO.
Proč si pořídit analýzu klíčových slov?
1. Pomocí analýzy klíčových slov lze identifikovat trendy a aktuální poptávku. To umožňuje firmám přizpůsobit své strategie obsahu a marketingu tak, aby reflektovaly aktuální zájmy a potřeby zákazníků. Jednoduše budete vědět, jak velké jsou určité kategorie obsahu a na jaké produkty se zaměřit. Na první dobrou uvidíte, na jaké produkty nemáte vytvořené vstupní stránky nebo jakými stránkami na ně cílíte.
2. AKS pomáhá pochopit, jaké fráze a termíny používají uživatelé při vyhledávání. Lépe poznáte potenciál trhu i chápání uživatelů. Musíte ale vy nebo SEO konzultant s AKS intenzivně pracovat. Bez toho to nejde. AKS také slouží jako podklad pro copywriting a psaní jakýchkoliv textů nejen pro web.
3. Jak je na tom konkurence? Díky AKS zjistíte, kdo je váš konkurent a s jakými stránkami i typy obsahu se mu daří. Díky tomu se dá úspěšné napodobit a neúspěšnému se vyhnout. Navíc zjistíte, jak se přesně vybraní konkurenti umisťují na klíčové fráze a slova.
4. AKS je také dobrý podklad pro PPC, kdy získáte nejen obrovský dataset, ale také vidíte, jaké vstupní stránky či kategorie vám chybí. Tím, že cílíte příliš obecnými stránkami, si zhoršujete konverzní poměr. Takže můžete vytvořit detailnější či přesnější kategorie, které prospějí SEO, UX i PPC.
5. Zjistíte hrubou konkurenčnost a cenu za proklik u jednotlivých frází v systémech Google Ads a Sklik.
6. AKS může sloužit také k evidenci a výběru pro vaše linkbuildingové a PR aktivity, kde si přímo můžete monitorovat získané odkazy a výstupy pro dané stránky. Také můžete podporovat stránky, které jsou na pozicích 4-12, abyste dali vyhledávačům impulz k jejich dalšímu postrčení.
Jak SEO analýza klíčových slov vypadá?
Jedná se o komplexní tabulku, která obsahuje několik listů a zhruba 25 sloupců, které vám dají detailní přehled o vašem businessu a otevře dveře k tvorbě nového obsahu a optimalizaci obsahu současného. Hlavním listem jsou kompletní data, v kterých si můžete dle potřeby filtrovat.
To nejdůležitější závěrem. Důležitá je exekuce. Pokud nemáte prostředky na SEO specialistu, který bude změny zapracovávat nebo nemáte interního člověka, který se tomuto úkolu bude věnovat, tak pro vás AKS nemá příliš smysl. Z mých zkušeností si nechá AKS udělat mnoho firem, ale následně s ní nepracují. Na trhu je i mnoho SEO specialistů, kteří se právě na AKS soustředí a po jejím vyhotovení jejich práce končí. Mějte plán, jak AKS zapadá do vašich businessových a marketingových aktivit. V tomto nastavení vás klasifikační analýza klíčových slov může opravdu posunout o level výše.
Dále nabízím:
Dejte mi vědět