Moje vize
Marketingový specialista na finanční a investiční produkty
Finanční, a ještě více investiční produkty, jsou specifickou disciplínou marketingu. Hodnota, kterou lidé s těmito produkty získávají, je odlišná. Absolutně zásadní je práce s důvěrou, jelikož největší obavou u finančních produktů je nedodržení slibu. A u investičních produktů se jedná o strach ze ztráty vložených finančních prostředků.
- Mám zkušenosti s marketingem více než 10 finančních služeb a produktů (z toho 7 investičních).
- Finance a investice mě baví. Aktivně sleduji trh a pohybuji se na něm.
- Desítky produktů jsem osobně vyzkoušel a ty nejlepší dlouhodobě využívám.
- Znám motivace i bariéry v tomto odvětví a vím, jak je využít.
Jaká jsou specifika finančních a investičních produktů?

1. Analýza trhu a konkurence
Zásadní fáze je stanovení prostoru pro daný produkt. Zjištění, jestli by po takovém produktu mohla být poptávka a jak velká. Kdo jsou konkurenti, co nabízí a v čem jsou silní.

2. Nastavení strategie a komunikace
Jak odkomunikovat, co děláte, proč to děláte a proč by to někoho mělo zajímat? Nastavení toho, co komunikovat a kde to komunikovat?

3. Exekutiva
Obzvláště ve finanční a investiční oblasti se setkávám s tím, že probíhají průzkumy a nastavení strategie, ovšem exekutiva těchto výstupů pokulhává. Tato fáze je ovšem naprosto zásadní.
Reference
1. K čemu slouží investiční produkty a investice?
Investice většině lidí nepřináší takové uspokojení jako klasické spotřební výrobky. Touto perspektivou je třeba k těmto produktům i přistupovat. Investice jsou zjednodušeně odložením současné spotřeby s vyhlídkou navrácení těchto financí v budoucnu. A to s určitým zhodnocením či výnosem.
Investiční produkty se podobají částečně B2B, jelikož i zde je primární vědomá motivace navýšit svůj užitek v budoucnu.
2. Bariéry, které brání Čechům v investování?
- Strach z podvodu, nedůvěra (43 %)
- Strach ze ztráty či zcizení peněz (42 %)
- Nedostatek prostředků na investování (30 %)
- Neví, do čeho investovat (27 %)
- Neví, komu svěřit peníze (20 %)
Zdroj: https://www.penize.cz/investice/452194-cesi-rekli-proc-neinvestuji-na-prvnim-miste-je-strach
Pro každou finanční instituci či platformu je zásadní budování důvěry a dobrého jména. Komunikace značky by měla vést k rozptýlení nedůvěry a strachu. Marketing investiční firmy není jen o prodeji služeb, ale o vytvoření příběhu, který bude rezonovat s cílovou skupinou. Váš marketing by si měl vybudovat identitu na přeplněném finančním trhu.
Každá investiční firma má svůj jedinečný příběh. Ten zahrnuje směs odborných znalostí a odhodlání, které z nich činí ideální volbu pro různé typy lidí.
Při marketingu pro investory je zásadní vyjádřit nejen to, co děláte, ale i proč to děláte. Krásný příklad je u nás Air Bank, která má konzistentní komunikaci v souladu s produkty již několik let. Někteří lidé hledají víc než jen finanční výnosy. Hledají firmy, které jsou v souladu s jejich hodnotami, firmy, kterým mohou důvěřovat.
3. Jaké mají Češi investiční a finanční produkty?
- Běžný bankovní účet (100 %)
- Spořicí účet (56 %)
- Penzijní spoření (42 %)
- Stavební spoření (17 %)
- Podílové fondy (17 %)
- Investiční životní pojištění (11 %)
- Investiční nemovitost (10 %)
- Zlato a jiné drahé kovy (10 %)
- Termínované vklady (9 %)
- Kryptoměny (9 %)
- Akcie vybraných zahraničních firem (9 %)
- Akcie vybraných českých firem (7 %)
- ETF (5 %)
- Státní dluhopisy (5 %)
Zdroj: https://www.penize.cz/investice/452194-cesi-rekli-proc-neinvestuji-na-prvnim-miste-je-strach
Spolupráce
Pokud hledáte někoho, kdo má s investicemi a finančními produkty bohaté zkušenosti, tak jste tu správně. Můžeme se domluvit na konzultacích či dlouhodobé spolupráci. Budu se těšit.
Dejte mi vědět
